Thursday, February 1, 2018

[VIDEO] 'Aku Nak Call Jabatan Haiwan, Ada Haiwan Berkeliaran' Sajat Rimas Diganggu Papagomo


Isu Papagomo yang tidak berpuas hati dengan jantina sebenar ushawan kosmetik Nur Sajat seakan tidak akan ada penghujungnya. Bermula dengan membuat aduan kepada pihak JAKIM,  kini Papagomo membuat dakwaan menuduh pihak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mengambil mudah tentang status jantina Sajat.

Menerusi sebuah video yang tersebar,  Papagomo telah menelefon JPN dan membuat aduan tentang pemalsuan Kad Pengenalan Sajat.
Walaubagaimanapun, usaha Papagomo gagal dan pegawai JPN meminta beliau mengemukakan bukti yang kukuh atas dakwaannya itu dan akan menyiasat perkara itu terlebih dahulu.

Mungkin sudah lama diganggu, Sajat menerusi Live di Instagram menyifatkan Papagomo tidak ubah seperti haiwan ganas berkeliaran mengganggu manusia dan kenyataan provokasi yang dilakukan hanya untuk mencari publisiti murahan.
Tidak pernah ganggu ataupun melayan setiap mesej yang dihantar oleh Papagomo, Sajat  berharap beliau cepat bertaubat dan tidak lagi iri hati dengannya.

Terdahulu,  Papagomo memberitahu beliau  telah menerima melalui pesanan WhatsApp dan DM dari orang ramai mengenai video-video tentang pengakuan Sajat dan ibu bapanya, serta salinan kad pengenalan membuktikan jantina Sajat adalah seorang lelaki.
sumber: Beautifulnara

No comments:

Post a Comment